مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام، با اشاره به افزایش تردد زائران عتبات عالیات در ایام مذهبی، گفت: پایانه مرزی مهران یا همان پایانه شهید سلیمانی به دلیل برخورداری از زیرساختهای مناسب و نزدیکی به عتبات عالیات، همچنان مهمترین و پرترددترین مرز خروجی زائران است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۴۰ هزار تردد در پایانه مرزی مهران ثبت شده است، افزود:
در ایام عرفه و طی چند روز اخیر نیز حدود ۹ هزار تردد از ابتدای خرداد تاکنون ثبت شده و بیشترین تردد در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۵ صبح، به حدود ۱۹ هزار نفر رسیده است.
دشتیپور همچنین از ثبت پیک جمعیت حدود ۴۱ هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد و تأکید کرد:
زیرساختهای پایانه مرزی مهران برای خدمترسانی به زائران آماده است و در حوزه مسافری نیز از ابتدای خرداد تاکنون حدود ۲۵ هزار و ۳۰۴ مسافر در قالب یک هزار و ۵۳ سفر جابهجا شدهاند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای ایلام با اشاره به نزدیک شدن موج بازگشت زائران، اظهار داشت:
تمهیدات لازم در بخش حملونقل عمومی از جمله اتوبوس، مینیبوس و سواری اندیشیده شده و فراخوانهای لازم انجام شده است تا زائرانی که بلیت دارند بتوانند بدون مشکل از خدمات حملونقل استفاده کنند.
وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه حملونقل عمومی پای کار هستند تا خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود و بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و خادمی زائران اباعبدالله الحسین(ع) نقش مؤثری ایفا کنیم.
دشتیپور در پایان درباره وضعیت راههای استان نیز گفت: خوشبختانه راههای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی مهران مشکلی ندارند و از نظر ایمنی، نصب علائم، خطکشیها و روکش آسفالت، وضعیت مناسب است. البته برخی نقاط دارای خرابی رویه آسفالت تا پیش از ایام اربعین حسینی برطرف خواهد شد.
گزارشگر : فاطمه میری